Oldalak

2015. január 9., péntek

Eden Hazard - A belga titán álmai kék mezében

A Chelsea-ben mindenki róla áradozik, többen azt mondják, ő a kékek Messije - ezzel szemben ő még közel sem tartja magát ilyen sokra.

Egészen sajátos módon dönti el, jól sikerült-e számára egy meccs vagy sem. Kifejezetten örül Diego Costa és Cesc Fabregas érkezésének, mert rengeteg tehertől szabadították meg. Olyannyira jól érzi magát Londonban, hogy jelenleg NINCS AZ A PÉNZ, amiért elhagyná a Chelsea-t.

- Ebben a szezonban, mintha sokkal jobban játszanál, mint tavaly.
- Örülök, ha mások is így látják. Én azt a célt tűztem ki magam elé, hogy az idei összes mérkőzésen pályára lépjek. Ez azért is jó, mert José Mourinho is csupán ennyit vár el tőlem. Azt mondta, tudja, mire vagyok képes, s neki arra van szüksége, amit eddig látott.

- A Chelsea játéka viszont Fabregas és Diego Costa érkezésével már másról szól. Számodra jelentett a két új csapattárs bármiféle változást?
- Tény, hogy más, mint tavaly, sokkal több szabadságom van a pályán. Az előző idényben egyáltalán nem volt ritka, hogy kettő, esetleg három játékos állítottak rám az ellenfelek, most viszont sokkal könnyebb dolgom van, ugyanis a két spanyolra is figyelniük kell. Ha megteszik, az nekem jó, ha nem, az pedig a csapatnak - nem jöhetünk ki rosszul ebből.

- Kívülről viszonylag egyszerű eldönteni, hogy egy futballistának egy adott mérkőzés jól vagy rosszul sikerült. Te hogy mérlegelsz magadban a lefújás után?
- Én akkor tudom, hogy jó meccset játszottam, ha mondjuk tízszer szabálytalankodnak ellenem. Akkor tudom, hogy elememben vagyok, ez ugyanis azt jelenti, hogy legalább tíz párharcot megnyertem, a védők pedig már csak menteni próbálták a menthetőt.

- Az előző Premier League-kiírásban te voltál az, aki ellen a legtöbbet szabálytalankodtak.
- Igen, én is láttam a statisztikákat, és örülök is neki. Ilyenkor adódik a lehetőség a csapat előtt egy szabadrúgással, vagy tizenegyessel. A futball pedig a játék szintjén ezekről az apró lehetőségekről szól, egy játékosnak ezeket kell tudnia megteremteni vagy épp kihasználni, a gól ebből születik. Persze én is szeretnék minél több gólt rúgni vagy gólpasszt adni, de nem ez az elsődleges célom, erre ott vannak a csapattársaim, mindenki a játék más és más elemében jó.

- Említetted, hogy Mourinho azt mondta, semmi extrát nem vár el tőled, csak hozd azt, amiben jó vagy. Ennyire jó a viszonyotok, vagy ő minden játékosában ennyire bízik?
- Erre is jó példa az előző idény, akkor csiszolódtunk össze. Nem úgy ment a játék, ahogy terveztem, és José nagyon sokat beszélt velem erről. Rávilágított a hibáimra, és ezalatt az idő alatt mondhatni össze is barátkoztunk. Nem csupán játékos-menedzser viszonyban állunk, nem is pusztán futballról szoktunk beszélni egymással, és ez megerősítette az önbizalmamat. Nagyon jó az ő keze alatt játszani. Korábbi játékosaitól olvastam nyilatkozatokat, amelyben méltatták Mourinhót, de most már személyesen is megtapasztaltam, hogy milyen az, ha ő az edződ.

- A nyári vb után azt lehetett olvasni, hogy a Paris Saint-Germain óriási összeget kínált érted, majd ezeket a híreket felváltották José Mourinho szavai, melyek szerint hosszú időre elkötelezed magad Londonban. Te milyen hosszan tervezel a Stamford Bridge-en?
- Nos, a világ egyik legjobb klubjában vagyok, úgy érzem, nagyon erős csapatunk van, és a srácokkal bármelyik serleget képesek vagyunk elhódítani. Semmi okom nincs távozni, vagy akár csak gondolatban sem kell más csapatot keresnem. Minden tiszteletem a francia bajnoké, hiszen én is megnyertem korábban a Ligue 1-t a Lille játékosként. Nagyszerű futballistáik vannak, a csapatuk tényleg iszonyatosan erős, de a Chelsea sokkal több BL-tapasztalattal rendelkezik, és jó néhány poszton hosszabb a kispad a Stamford Bridge-en, mint a Parc des Princes-ben.

- A jövőddel kapcsolatban nemcsak az került terítékre a sajtóban, hogy vajon melyik klubban folytatod, azt is sokan feszegetik, hogy egy napon utoléred Cristiano Ronaldót vagy Lionel Messit - szerinted hol tartasz 23 évesen?
- Én nem vagyok sem Messi, sem Ronaldo, ők valamelyik másik bolygón születtek. Ha hozzájuk hasonlóan jó akarok lenni, akkor rengeteget kell dolgoznom mindennap még nagyon hosszú éveken keresztül, és akkor sem biztos, hogy sikerül valamikor is utolérnem őket. Nem is célom, hogy olyan legyek, mint ők, hogy ugyanúgy negyven-ötven gólt rúgjak egy szezonban, mint ők ketten. Én a saját magam módján szeretnék a legjobbak egyikévé válni. Egyébként nekik sem sikerült volna ez önerőből, egyedül senkiből nem lesz klasszis futballista. Ahhoz, hogy a legjobb legyél, a legjobb csapatok valamelyikében kell játszanod. Úgy érzem, ezt a Chelsea-nél megkapom, ezért vagyok itt és ezért maradok.

- Akkor tehát a Real Madrid sem érdekel...
- Nem.

- Pedig állítólag azt nyilatkoztad, hogy a Real Madrid kedvéért elhagynád a Chelsea-t.
- Ilyent sohasem mondtam. Még csak azt sem, hogy ha valaha is eligazolok innen, akkor a következő klubom a Real Madrid lehet. Mi okom lenne rá, ha egyszer álmaim klubjában játszhatom?  

A kritikus

  1. "Hazard egyre jobb játékossá válik. 17 évesen került a Lille-hez, az ott eltöltött két szezonja során is a francia élvonal egyik legjobb játékosa volt, most, 23 évesen pedig a Chelsea meghatározó futballistája. Ez mind igaz, ugyanakkor sokkal több gólt kell rúgnia."
  2. "Néha feleslegesen trükközik. A Wales elleni Európa-bajnoki selejtezőn csak középre kellett volna passzolnia a csapattársához, Christian Bentekéhez, ő ehelyett rabonával kapura lőtte a labdát. Szép mozdulat volt, bevallom, nekem is tetszett, de a válogatottban nincs helye a felesleges látványelemeknek, azok nem mehetnek a hatékonyság rovására."
Marc Wilmots,
a belga válogatott szövetségi kapitánya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése